Канон Вифлеемским младенцам
Месяца декабря в 29-й день
Святых младенец четыренадесяти тысящ,
Христа ради избиенных
от Ирода в Вифлееме Иудейстем
На Господи, воззвах:
стихиры святых, глас 4 Подобен: Яко добля:
Сокровища сокровеннаго / иский, пребеззаконный / незлобивыя
закла отроки днесь, / и Рахиль неутешна бяше, / неправедно зрящи
заколение / и безвременную смерть / ихже, плакаше, болящи
утробою, / но сия веселится, / в недрех Авраамовых ныне видящи.
Царя Безлетнаго, / под летом бывша,
/ царь пребеззаконный взыска / и, не обрет
убити Его, / младенцев пожат неискусозлобное
множество, / яже содела мученики, / яко не
мняше, / и гражданы Вышняго Царствия, / того
во веки пребезумие обличающия.
От Девы рождшуся Тебе, Превечный Господи, / и за благость
младенствовавшу, / лик младенцев приведеся мученическою кровию,
/ немутну душу просветив праведнейше, / яже вселил еси во обители
присноживотныя, / Иродову обличающи злобу / и суровейшее
пребезумие.
Слава, глас 8. Андрея Критскаго:
Ирод пребеззаконный, / видя звезду, паче всея
твари светлейшую, смущашеся / и млекопитаемыя
младенцы из объятий матерних восхищаше. /
Елисавет же, вземши Иоанна, / камень моляше,
глаголющи: приими матерь с чадом. / Гора прият
Предтечу. / Ясли же храняху сокровище, / Егоже
звезда возвести, и волсви поклонишися: /
Господи, слава Тебе.
И ныне, Богородичен:
На стиховне стихиры праздника.
Слава, младенцев, глас 8. Андрея Критскаго:
Иисусу рождшуся в Вифлееме Иудейстем, / Иудейская держава упразднися. / Да играют младенцы, за Христа закалаеми, / Иудея да рыдает: / глас бо слышан бысть в Раме, / Рахиль, плачущи, рыдает, / якоже пишет, по чадех
своих, / младенцы бо избив, Ирод пребеззаконный / исполняше
Писание, / Иудею насыщая неповинныя крове; / и земля убо
червленяшеся кровьми младенцев, / от язык же Церковь таинственне
очищается / и в красоту одеяется. / Прииде истина, / Бог явися в
сени седящим, от Девы родивыйся, / во еже спасти нас.
И ныне, Богородичен:
Тропарь младенцев, глас 1:
Болезньми святых, имиже о Тебе пострадаша,
/ умолен буди, Господи, / и вся наша болезни исцели, /
Человеколюбче, молимся.
Канон святых младенцев на 4, глас 4.
Песнь 1.
Ирмос:
Пределив пучину чермную Бог, / фараона
погрузивый в ней, / провед Моисея немокренно в
пустыню / и одождив манну в снедь людем
Израилевым, / яко силен.
Звезда воссия в Вифлееме / и Едема от
мрачныя разреши клятвы, / и спасения день
даруется родоначальником, / из девственна
облака просиявый Иисус, / сущих во тьме
просвещение.
Тризнище днесь младенцев отверзеся верным
за Христа и Бога, / врагов обличая начала и
власти / и Иродов обличая мужески младоумный
гнев смысленно.
Богородичен:
Божественное утверждение и
стена нерушима, Чистая, / и мысленный мост
присно, / и необоримь столп, и основание, и
покров, / егоже ради спасаемся вси от бед, /
Ты еси воистинну.
Песнь 3.
Ирмос:
Утверждаяй гром и созидаяй дух, /
утверди мене, Господи, / да Тя пою истинно /
и творю волю Твою, / яко несть свят, яко
Ты, Боже наш.
Девственною дверию прошед, Содетель и
Бог наш / плотский дом Себе созда неизглаголанно,
и Младенец бысть, / и во яслех восклонися.
Сверстницы дети — страдальцы Христова
воплощения, / Иродово неразумное ослепиша
неистовство / и очи всесветлии Церкве явишася.
Богородичен:
Из Тебе безотчий явися, безматерен
прежде веков Господь, / и зиждется
преестественно, и наздание дарует сущим из
Адама обожения, Дево Неискусобрачная.
Кондак младенцев, глас 6. Подобен: Еже о нас:
В Вифлееме рождшуся Царю, волсви от
Персиды с дары приходят, / звездою свыше
наставляеми, / но Ирод смущается и пожинает
младенцы, яко пшеницу, / и рыдает себе, / яко
держава его вскоре разорится.
Седален младенцев, глас 4. Подобен: Явился еси:
Рождшемуся днесь от Девы младенцев воинство /
яко Творцу и Царю приятная приносятся
заколения, / предложенная Христу веры ради.
Слава и ныне,глас 4. Подобен: Удивися Иосиф:
Удивися, уведев, Ирод, царь лютый, / ища
яростию, противу боря рождшемуся на земли Царю,
юному Христу, / и, боязнию и страхом многим содержимь, /
посылает воинство убити с яростию дети, в Вифлееме
младенствующия, купно с ни и покушаяся Создателя,
за благоутробие обнищавшаго: / из девственныя бо
утробы произыде, спасти хотя род наш.
Песнь 4.
Ирмос:
Услышах слух Твой и убояхся, пророк
глаголаше, / разумех дела Твоя, и удивихся, и
возопих: / слава силе Твоей, Господи.
Дева и Небо, Небесныя и земныя, / Рождеством
ходатайствовавши, паче ума примири / и
вражды средостение разори.
Младенец множество мученически, по Бозе
всех пострадавше, почести страдания от Него
приемлет: / ихже ради Ирод весьма устыдеся.
Богородичен:
Божественное Слово во утробе
заченши, страшным Словом / паче слова породила
еси плотию, Всенепорочная. / Темже Тя, Богородицу, славим.
Песнь 5.
Ирмос:
Возсияй ми, Господи, свет повелений
Твоих, / яко к Тебе дух мой утренюет и поет
Тя: / Ты бо еси Бог наш, / и к Тебе прибегаю, Царю мира.
Чувственное убо солнце облаки покрывается, / Умное же и
Всеневещественное, безмерным благоутробием в плоть одеявся,
/ в вертепе днесь пеленами повивается нас ради.
Скверноубийства кровьми Ирод оскверняется: /
Владыку бо всех, Бога и Царя, убити
покушаяся, / на отроки неистовствует и свирепствует люте.
Богородичен:
Зарею молитвы Твоея,
Богородительнице Чистая,/ слепоту сердца моего озари,
/ яко едина светильника Господа /и славы солнце возсиявши Христа.
Песнь 6.
Ирмос:
Буря мя многих согрешений моих потопляет, /
и изнемогает дух мой; / но Ты, Господи,
/ яко милостив, сшед, / возведи живот мой.
Божественное воплощения Слова совершается
днесь таинство, / Богородице: Тобою бо явися
плотию Бог Превечный, / да обожит приятие.
Рахиль, убо чад плачущи, / древле провозвести
за Христа младенцев, приемших безгодное заколение; /
тем и отрицашеся, утешитися не хотящи.
Богородичен: Божественное Рождество Твое,
Всесвятая, / прозябшую пресече в раи клятву /
и, стезю древа жизни человеком отверзши, / благословение источи.
Кондак, глас 4. Подобен: Явился еси:
Звезда волхвы посла к Рождшемуся, / и Ирод
неправедное воинство посла люто, / убити мня
во яслех / яко Младенца лежаща.
Икос:
Горним и дольным, ныне вкупе веселящимся
/ во явлении всех Царя, / Ирод сам токмо с
пророкоубийцы иудеи соболезнует: лепо бо самым
им токмо рыдати, / не бо от ныне царствовати
имут; / но царство Господне и еще державствовати имать, /
дерзости врагов отражающее / и
множества верных созывающее / с честными младенцы взирати /
Иже во яслех яко Младенца лежаща.
Песнь 7.
Ирмос:
В пещи авраамстии отроцы персидстеи, /
любовию благочестия паче, / нежели пламенем, опаляеми,
взываху: / благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Веселится днесь Вифлеем с нами, / Тя бо, Невместимаго, в вертепе
приемлет, / благословен еси, — вопия, — един Бог отец наших.
Незлобива жертва и нескверная за тя предзакалается,
Божий Слове, вопиющи: / благословен еси,
Господи, Боже отец наших.
Богородичен:
Радуйся, небурное покаяния
пристанище, / в неже прибегающе, Богородице,
зовем: / благословена еси Едина, рождшая Бога отец наших.
Песнь 8.
Ирмос:
Всяческая, Владыко, премудростию Твоею
составил еси, / земли же паки утвердил еси,
якоже веси, дно, / основанием водрузивый на
водах безмерных. / Тем вси вопием, воспевающе: /
благословите, дела Господня, непрестанно Господа.
Ангели славят власть Рождшагося, / пастырие чудятся, и волсви
покланяются, / Небеса возвещают звездою Зиждителя; / с нимиже
вси, воспевающе, вопием: / благословите, дела Господня, Господа.
Множество неискусозлобное воинствует Владыце днесь кровию /
и на Ирода твердо вооружается, Тебе, Христе, рождшуся. / Тем вси
вопием, воспевающе: / благословите, дела Господня, Господа.
Богородичен:
Деву Тя, Чистая, храм, и дверь, и облак, / купину
неопалиму, и стамну манны, и жезл прозябший, / кивот, и свещник,
и скрижали Завета, / гору святую, из неяже камень отсечеся, /
пророцы Божии проповедаша.
Песнь 9.
Ирмос:
Яко сотвори мне величия Сильный, и
свято Имя Его, / и милость Его / в род и род боящимся Его.
Весь в Тебе вмещается, / Иже в недрех сый Отца, / и зиждется
Зиждитель небесе, / и истощавается мене ради, / и, в пеленах
повився, разрешает прегрешений пленицы.
В Раме слышася Рахили горькое рыдание,
/ плач же, и увы, и сокрушение; / скверноубийца бо враг,
на чада Вифлеемская, Ирод пока зася.
Богородичен:
Рождеством Твоим, Дево, обожихомся, смертнии: /
Бога бо, Питателя всех и единославна Отцу, / и раждаеши,
и млеком питаеши. / О, страннаго чудесе!
Светилен. Подобен: Крест хранитель:
Злачную ниву младенец, богоборствуя Ирод, /
послав, незрелую пожа, окаянный, / и, рождшагося
Господа не возмог убити, / всякаго срама исполняется.
На хвалитех стихиры, глас 1. Самогласны.Киприаново:
Пречистому Твоему Рождеству, / Христе Боже, /
первая жертва, бысть младенцы: / Ирод бо
яти Тя, неятаго, восхотев, не позна, / мученический
приводя Тебе лик. / Тем Тя молим, вочеловечшагося, /
спасти души наша.
Глас 2:
Во уши Господа Саваофа вниде заколение
ваше, / младенцы честнии: / Того бо ради кровь
пролиясте, / и в недрех Авраамовых почиваете /,
и Иродову во веки мерзскую злобу отринусте /
силою рождшагося Христа.
Глас 3:
Мерзско Иродово детоубийство, / мерзскаго убиения
Его ради, / и чиста детей жертва, / яко
сверстных Христу нашего спасения, / новаго
заклания предпожрена и предпослана. / Не плачи,
Рахиль, чад, поминающи недра Авраамова, /
идеже всех есть веселящихся жилище.
Слава и ныне, глас 5:
Зрящи Тя, тварь вся, / в Вифлееме плотию
раждаема, / Создателя и Зиждителя всех, / новотворится
паки и обновляется; / солнца же
свет простре, и земля радуется, / волсви из
Персиды Царю всех дары приносят. / Пастырие
чудятся, удивльшеся, / и Богу во плоти с Рождшею
покланяхуся. / О, чудесе! Питатель питается
Материею Всечистою / ради мирскаго спасения и обновления.
http://orthoobraz.by/semeinaya-shkola/molitvy/